Archiwalna strona
Wysoki kontrast - wersja dla niepełnosprawnych
Dziś jest: Poniedziałek 01 marca 2021, imieniny: Antoniny i Radosława
Zgodnie z ustawą z dnia 06.09.2001 r. o dostępie do informacji publicznej, informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej jest udostępniana na wniosek zainteresowanego. Jeśli informacja może być przekazana niezwłocznie w formie ustnej lub pisemnej, osoba występująca o informację nie składa pisemnego wniosku. Jeżeli w wyniku udostępnienia informacji publicznej na wniosek podmiot obowiązany do udostępnienia ma ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia (wydruk, kserokopia, skopiowanie na CD itp.), podmiot ten może pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
Wnioski o udostępnienie informacji publicznej w formie papierowej należy składać wyłącznie na adres: Urząd Gminy Manowo, ul. Szkolna 2, 76 - 015 Manowo, w formie elektronicznej na adres e-mail: urzad@manowo.pl lub adres skrytki EPUAP: /a1ddh0r543/SkrytkaESP
1.Odmowa udzielenia informacji publicznej następuje w drodze decyzji na podstawie art.16 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. nr 12, poz.1198 ze zm.). 2.Decyzję o odmowie udzielenia informacji publicznej wydaje Wójt Gminy Manowo lub osoba przez niego upoważniona.
Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym. Obowiązek oznaczenia budynku numerem porządkowym wynika z art. 47b ustawy Prawo Geodezyjne i Kartograficzne. Niedopełnienie obowiązku wynikającego z powyższego przepisu skutkuje popełnieniem wykroczenia określonego w art. 64 Kodeksu Wykroczeń.
Prawidłowe oznakowanie posesji numerem porządkowym ma istotne znaczenie dla usprawnienia działań wszystkich podmiotów, dla których dotarcie pod właściwy adres jest niezwykle ważne dla ratowania życia i zdrowia, a także zapewnienia bezpieczeństwa obywateli. W związku z powyższym, mając na celu zmobilizowanie i zwiększenie świadomości społeczności lokalnej w zakresie prawidłowego oznakowania apelujemy do właścicieli i zarządców nieruchomości o zastosowanie się do obowiązujących przepisów.
Podstawy prawne:
Prawo Geodezyjne i Kartograficzne
Art. 47b. 1. Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.
2. Na tabliczce, o której mowa w ust. 1, oprócz numeru porządkowego zamieszcza się również nazwę ulicy lub placu, a w miejscowościach bez ulic lub placów albo posiadających ulice lub place bez nazw - nazwę miejscowości.
3. Organy jednostek samorządu terytorialnego, w drodze uchwały, mogą wprowadzić obowiązek umieszczania na tabliczce, o której mowa w ust. 1, nazwy miejscowości lub nazwy dzielnicy, osiedla, zespołu urbanistycznego.
4. W przypadku gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
Kodeks Wykroczeń
Art. 64. § 1. Kto, będąc właścicielem, administratorem, dozorcą lub użytkownikiem nieruchomości, nie dopełnia obowiązku umieszczenia w odpowiednim miejscu albo utrzymania w należytym stanie tabliczki z numerem porządkowym nieruchomości, nazwą ulicy lub placu albo miejscowości, podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany.
Urząd Gminy Manowo
ul. Szkolna 2
76-015 Manowo
tel. +48 94 318-32-20 - sekretariat
fax +48 94 318-32-89
e-mail: urzad@manowo.pl
NIP: 669-14-62-739
REGON: 000543054
Urząd Gminy jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 7.15 - 15.15