Archiwalna strona
Wysoki kontrast - wersja dla niepełnosprawnych
Dziś jest: Poniedziałek 01 marca 2021, imieniny: Antoniny i Radosława
"Program usuwania azbestu dla gminy Manowo"skierowany jest do mieszkańców Gminy Manowo, którzy zamierzają pozbyć się wyrobów zawierających azbest. Program realizowany jest w oparciu o następujące dokumenty:
1. Uchwała Nr XI/80/2007 Rady Gminy Manowo z dnia 27 września 2007 r. w sprawie przyjęcia „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla gminy Manowo na lata 2007 – 2032”
2. Zarządzenie nr 10/2012 Wójta Gminy Manowo z dnia 23 stycznia 2012 r. w sprawie ustalenia szczegółowych Zasad realizowania przez Gminę Manowo usługi usuwania odpadów zawierających azbest z terenu gminy Manowo oraz w sprawie powołania Komisji do spraw rozpatrywania wniosków o przyznanie usługi usunięcia odpadów zawierających azbest
a) Załacznik nr 1 do zarządzenia
Podstawowe zasady dotyczące usuwania azbestu:
1. Z usługi mogą skorzystać:
- osoby fizyczne nie będące przedsiębiorcami, posiadające tytuł prawny do nieruchomości na której znajduje się azbest;
- jednostki sektora finansów publicznych;
- kościoły i związki wyznaniowe;
- wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe, w części której właścicielami są osoby fizyczne;
2. Usługa obejmuje demontaż, załadunek, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z pokryć dachowych i ścian budynków znajdujących się na terenie gminy Manowo oraz powstałych w wyniku zdarzeń losowych takich jak pożar, wichura, zawalenie się obiektu budowlanego.
3. Usługa w całości finansowana jest ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
4. Usługa przyznawana jest na Wniosek oraz po przedłożeniu dokumentów, o których mowa we Wniosku.
5. Wniosek jest dostępny w formie elektronicznej, jak również w formie papierowej w Urzędzie Gminy Manowo.
6. Rozpatrywanie złożonych Wniosków odbywa się w postępowaniu dwuetapowym przeprowadzanym indywidualnie dla każdego Wniosku:
a) I–etap: Komisja analizuje przedłożone Wnioski oraz informuje o przyjęciu/odrzuceniu Wniosku,
b) II–etap: w przypadku przyjęcia wniosku Komisja wzywa do przedłożenia dokumentów, o których mowa we Wniosku. Dokumenty te stanowią podstawę do przyznania/nieprzyznania Usługi.
7. Wnioski przyjmowane są w trybie ciągłym.
8. Wnioski można składać osobiście w Urzędzie Gminy w Manowie (w sekretariacie pok. nr 2) jak również za pośrednictwem poczty.
9. Kolejność przyznania usługi wynika z kolejności przedłożenia dokumentów w II etapie postępowania.
Załaczniki:
Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest
Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania
Urząd Gminy Manowo
ul. Szkolna 2
76-015 Manowo
tel. +48 94 318-32-20 - sekretariat
fax +48 94 318-32-89
e-mail: urzad@manowo.pl
NIP: 669-14-62-739
REGON: 000543054
Urząd Gminy jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 7.15 - 15.15